WELCOME ABOUT LINKS
Welcome


I'm a little cookie, yes i am and i was made by the cookie man and on my way from the cookie pan. a little piece broke off of me but i can taste just as good, uh-huh as a regular cookie can.


Happy Father's Day ! // Sunday, June 16, 2013
2:53 AM
 بِــــــــــسْمِ الَّلهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـم

Assalamualaikum warrahmatullahi wabarakatuh 

hari ini bertarikh 16 Jun 2013 
bersamaan dengan 7 shaaban 1434
Happy father day to my first love.
arwah abah, Pisol bin harun !
serious talk, anakanda merindui ayahanda.
youre always in my heart.
youre the best father that I've ever had 


Abah,
esok genap 6 tahun 5 bulan abah
 tinggalkan kami sekeluarga.

Abah,
anak abah dah besar !
dah anak dara. dah boleh kahwin. hehe

Abah,
anak abah sorang ni degil.

Abah,
anak abah dah nak masuk belajar dekat
kolej.

Abah,
alangkah happynya anak abah ni 
kalau abah masih ada
dan hantar anak abah sambung belajar.

Abah,
kalau abah ada sekarang, 
mesti abah bangga dengan anak abah sorang ni

Abah, 
kalau abah ada sekarang,
anak abah ni rindu nak peluk abah. hihi

Abah,
kalau abah ada sekarang,
anak abah rindu nak nangis, nak mengadu 
dekat abah.

Abah,
anak abah sentiasa doakan ketenangan
abah dekat sana.

Abah,
anak abah harap dapat jumpa abah dekat syurga nanti?
amin

Abah,
anak abah janji akan jaga emak.
akan bahagiakan emak.

Abah,
anak abah rindu sangat sangat dekat abah.
:'(

Allah  sahaja yang tahu perasaan hambanya macam mana. 

semperna dengan hari bapa hari ini,
aku nak orang yang baca blog aku
hayati lagu fynn jamal - biar.
lagu yang membuatkan aku rindu sangat sangat
dekat arwah abah.
lagu yang penuh makna.
lagu yang membuat aku menitis air mata. 

fynn jamal - biar.

mata tua yang memandang aku itu--
bundar
pudar

dia tak mahu bilang apa yang mencengkam jiwa usangnya
“biar”
katanya, “biar”.

wahai ayahanda
berhentilah walau sebentar
dan renungkan mataku yang melaut
khabarkan yang jujur dan ujar
apa menyerabut?

wahai ayahanda
bercukuplah menggagah tulang rapuhmu
akukan lemahmu
perikan penatmu
kisahkan jerihmu
aku mahu tahu

mata tua yang bagai ada sakti dewa-dewi itu--
harum
senyum

dipukaukan aku nan terus terpana dan terlupakan
“biar”
katanya lagi, “biar”

wahai ayahanda
bisikkanlah walau sekali
izinkan aku menumpangkan bahu
berikan aku seperca dari beban kamu

wahai ayahanda
lihatkanlah aku
berlari kini
melompat tinggi
setiapnya kerna kau tak pernah pergi

ah, apa masih ingat lagi
aku suka lari-lari?
kau bagaikan tak peduli
ku biar kau patah hati

ah, apa masih tidak lupa
tengking jerit sama-sama?
makan tak mahu semeja
sahabat lebih berharga

ah, apa mampu kau sudikan
ampun maaf ku sujudkan?
bisa tidak kau teruskan
ku sesat kau tunjuk jalan?

ah, apa layak aku bagi?
tak terbalas sampai mati
kau sungguh yang paling tinggi
istanamu syurga nanti



 dear kak fynn,  
setiap kali aku dengar, air mata aku mesti luruh. 
Dengar lagu ni rasa perit, sakit, sedih, sayu, pilu. 
besar dan agungnya kasih abah kepada aku.
lagu yang akan ingat jasa mak dan abah :')

lirik yang paling aku suka dan sentap

"makan takmahu semeja, sahabat lebih berharga" 

dan
"apa layak aku bagi? tak terbalas sampai mati"

:'(

lastly, selamat hari bapa kepada semua insan yang bergelar "bapa"

emak, abah.
tiada benda yang lagi besar daripada pengorbanan emak dan abah
dalam membesarkan kami 5 beradik.
me love them until jannah ! :')

AL-FATIHAH buat mu~
semoga tenang disana. amin :')



  kalau ada salah silap tu, cepat cepat tegur nah?

KEEP CALM AND ALWAYS REMEMBER ALLAH SWT :)

jaga diri, jaga iman, jaga hati

Just let people create bad stories about you. As long you know yourself well. Allah is Always with you 


Assalammualaikum. with love faizatulamirapisol